BEST FOLLOWERS

05 June 2012

CUTI-CUTI DI KUANTAN, PAHANG

Greeting Text

Sabtu yang lepas aku & family aku pergi ke Felda Nitar 2,
Biasalah cuti sekolah ni merata tempat ada kenduri kawen,
Tak silap aku Felda Nitar 2 tu kat Mersing kot...
Ok la cerita dia macam ni, mak aku plan lepas pegi kenduri,
kitaorang semua boleh terus ke Bandar Mersing,
boleh jalan2 cari pasal...eh! silap plak..jalan2 cari makan,hehe..
Aku pun apa lagi, dengar macam tu excited giler laa!!
Member baik office aku pun ikut gak...nama dia Rosmakartini...
Dia dengan family aku sangat rapat...sebab tu mak aku ajak dia sekali...
Aku, Tini, mak aku & Lee (bf aku) je bawa baju..
cadangnye nak mandi-manda kat Pantai Air Papan, Mersing..
Tiba2......plan asal berubah pulak.....terlajak sampai ke Kuantan!
Nasib kat sana ada uncle aku...bolehla singgah rumah dia...
Aku memang teringin sangat nak jejak kaki ke rumah dia,
sebab katanya rumah dia besar giler & taraf hotel 5 star!!
Hehehe alhamdulillah tercapai jugak hajat aku..
Tapi aku tak sempat nak ambil gambar rumah dia, segan la pulak?
Cukupla dapat tido rumah dia 1 malam...hehe

Keesokan harinya kitaorang jalan2 ke Teluk Cempedak...
Saja jalan2 & window shopping je...ok la tu... ;p

              My officemate, Tini aka Rosmakartini         My lovely mom, younger brother & me..

               Mak aku yang addicted bab shopping                       Welcome to 'TC'

Keindahan Teluk Cempedak, Kuantan...

Peace dari Cik Tini kite...hehe

Cik Tini & Cik Peah sibuk membeli-belah

Kabur giler gambar ni..nampak blur masing2

Wah aku yg paling happy kat dalam gambar ni..over!haha





Aku org yg last sampai ke kereta galak nak berposing
entah ape2 entah..hahaha...
Sebelum kitaorang menuju balik ke Johor,
Kitaorang singgah mencari nasi dagang katanya sedap giler
kitaorang cari punya cari jumpa jugak akhirnya
kedai tu...kedai tu terletak di Kampung Ubai,
menghala balik ke Mersing...sedap sangat!!
Apa lagi sampai je sana,kitaorang sebat sampai 2 pinggan...

            Menu nasi dagang yang aku pilih sendiri                         Menu daripada Cik Tini kite

Selesai je makan,kitaorang pun menuju pulang ke rumah..
Alhamdulillah selamat semua sampai ke rumah..
Walaupun 2 hari kat Kuantan, rasa macam tak cukup
nak jalan2 kat sana....aku suka environment kat sana..
rasa tenang je kat sana walaupun cuaca kat sana agak ekstrem..
Insyaallah,aku akan ke sana lagi kalau ada rezeki...peace!


Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Baca Lagi

No comments:

Post a Comment

Jangan segan2 nak komen tau? Terima kasih banyak2 la kepada yang sudi nak memberi komen & pandangan... ^__^

BLOG INI MILIK MISS KINUKO