BEST FOLLOWERS

04 October 2012

BERCUTI DI TELUK INTAN, PERAK

Greeting Text
Al-kisah, Teluk Intan  tempat aku dibesarkan dari baby sampailah umur aku mencecah 10 tahun...walaupun aku dilahirkan di Batu Pahat, Johor, tapi parents aku menetap di Teluk Intan ketika itu...lepas umur aku 10 tahun, parents aku ambil keputusan untuk pindah balik ke tanah air sendiri....sadis jugak aku masa tu apa taknye, di Teluk Intan tu banyak kenangan manis yang susah untuk aku lupakan selain orangnye baik2, makanan sedap2, bandar tak berapa sibuk macam kat Johor...dan yang paling penting aku ada keluarga angkat di sana...mereka lah yang mengasuh aku dari baby sampailah dewasa...air tangan mak angkat aku memang power (sama power dengan mak aku sendiri) abah angkat aku pun baik & penyayang orangnye..sebab tu la hingga ke hari ni family aku masih mengenang budi diaorang..dah macam family sendiri!

4 hari berada di Perak, rasa sekejap je...rasa tak puas....seronok sangat bila mak angkat aku melayan selera aku & adik aku yang mengade2 lebih tu..hehe...paling best bila kitaorang pekena sambal tempoyak, gulai tempoyak ikan keli, nasi goreng (paling sedap di dunia), bihun goreng & macam2 lagi...stay 4 hari je berat badan aku pun meningkat...tu belum campur tolak kali bahagi makan kat luar...sambil jalan2, sambil makan masakan orang Perak....sedap2 belaka beb!!!

Nasi goreng paling sedap yang pernah aku rasa..!!

Breakfast yang sungguh menyelerakan!!

Dinner di tepi Sungai Teluk Intan

Lepas makan, lepak di Dataran Menara Condong

Kiri : mak angkat, mak kandung..cyg kamu berdua!!hehe

Aku pun enterprem jugak..

Bergambar kenangan di rumah family angkat ku...

Insyaallah tahun depan, aku akan ke Teluk Intan lagi...kali ni
kitaorang rancang nak bercuti ke Pulau Pangkor..
tak sabar nak tunggu!!



Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Baca Lagi

9 comments:

  1. org perak memang best! jom kita bako!!! heheheheh. saya dari perak jugak. jemput datang ke rumah yer:)

    ReplyDelete
  2. Hehehe..kejor yob kejor..insyaallah, sue perak kat area mane?

    ReplyDelete
  3. Org perak memang friendly...

    ReplyDelete
  4. best la beb.. aku teringin nak p perak.. huhu.. akk aku yg kedua dok sana tapi ntah bila aku nak sampai kat sane aku pon tak tau.. huhu..

    ReplyDelete
  5. (: nanti aku pergi gak. tak nak miss sekali ni.

    ReplyDelete
  6. tinggal 4 hari dah naik berat badan??
    bukan sebelum ni pun berat badan dah naik ke?? hik..hik

    ReplyDelete

Jangan segan2 nak komen tau? Terima kasih banyak2 la kepada yang sudi nak memberi komen & pandangan... ^__^

BLOG INI MILIK MISS KINUKO